söndag 14 september 2014

Viktklass 11-12 kg

I helgen var vi på 4-årskalas för Benjamin och hans jämnårige kusin. Det var ballonger, serpentiner, kalastutor, såpbubblor, fiskedamm, skattjakt, tårta, presenter, bullar och en massa kusiner!

Jag är ju lite besatt av det här med barn och vikt som ni vet ;-) Kunder inte låta bli att notera att fem av kusinerna vägde sisådär 11-12 kilo och drog ungefär samma storlek. Det var Benjamin som alltså nu är 4 år och Lillasyster på 2, 5 år. I samma viktklass finns även kusinen på 1,5 år och de två "småkusinerna" på ett halvår.

Det där med att ange ålder på barnkläder är ju inte så lite missvisande! Vad gäller Benjamins kusiner, som ju ändå är släkt, gäller ju samma storlek från 6 månader - 4 år.

Jag noterar detta faktum att kusinerna på ett halvår drar förbi Benjamin i vikt och tänker... just ingenting. Jag tycker det är lite lustigt, skojar gärna om det och kan naturligtvis inte låta bli att lägga märke till det.  I övrigt regerar jag inte särskilt mycket rent känslomässigt. Benjamin är en liten pojke på många sätt och han berör mig på många sätt. Men just vikten känns i det närmaste helt ovidkommande och så lär det vara åtminstone fram till nästa läkarbesök :-)

1 kommentar:

  1. Jag kikar in här då och då för att se hur det går för er. Jag är en gammal trogen bloggläsare som tidigare inte kommenterat. Er berättelse berör och jag funderar på hur det går med Benjamin. Önskar er en bra första advent

    SvaraRadera