torsdag 4 oktober 2012

Avklarade ärenden

De senaste dagarna har jag varit i fixartagen. Inte så att jag bakat kanelbullar så här på kanelbullens dag eller kokat äpplemos av all fallfrukt som ligger på gräsmattan. Nej, inte sånt fixande utan lite småfixande  som gäller Benjamin.

Jag började med att maila Benjamins läkare och sedan pratade jag med densamma. Efter samtalet ställde jag in den planerade gastroskopin, inhämtade vikt och längd-uppgifter på bvc, samtalade med bvc-psykologen samt bokade tid med densamma för utvecklingsbedömning.

Vidare samtalade jag en timme med handläggare på försäkringskassan om förlängt vårdbidrag. Imorgon ska jag slutligen beställa mer mat från dietisten samt hämta ut ny medicin på apoteket. Just det -ringa in vikt och längd till sjukhuset också. Det får jag inte glömma...

Nästa vecka kanske... kan jag kanske baka bullar och koka äpplemos;)

Om jag hade haft lite kanelbullar att höja blodsockret med nu hade jag kanske orkat göra längre inlägg om turerna kring:

1) gastroskopin och skriva att det lilla sjukhuset på grund av den låga kroppsvikten skickar vidare till mellanstora sjuhuset som av samma anledning skickar vidare till stora sjukhuset men att det hela slutar med att vi ställer in hela undersökningen då ingen längre tror att Benjamin lider av reflux eftersom kräkningarna glädjande nog i stort sett har upphört,
2) den aktuella vikten som för närvarande är 9300 finfina gram och 79 molluskelbeklädda cm, samt
3) den kommande utvecklingsbedömningen som efter lite förvecklingar och oklarheter mellan olika instanser kommer att gå av stapeln nästa onsdag.

Vårdbidraget och medicinen finns det däremot inte så mycket att skriva om. De rullar på som tidigare och är inte mycket att orda om...

Föresten fick jag faktiskt med mig en nybakad kanelbulle när jag hämtade på förskolan. Den njöt jag av i smyg alldeles själv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar