onsdag 28 november 2012

Forskningsanslag sökes!

Det är ingen som råkar ha lite forskningsanslag som ligger och skräpar? För här är ett uppslag till ett i mina ögon angeläget forskningsämne:

"Vad säger forskningen om matvägrande barn med sond och knapp, varför klarar vissa barn att gå från sond till att äta själva och vissa barn inte. Hur skiljer sig arbetssättet ute i landet och utlandet… Är Stina och hennes matkompisar ett undantag från regeln eller behövs det förnyad forskning i ämnet sondberoende och sondavvänjning?" 


Själv skulle jag verkligen behöva forska i ämnet arbetsmotivation. För att förstå vad det är som gör att den där egentligen så angelägna arbetsuppgiften som ligger på mitt skrivbord bara blir just liggande, vecka efter vecka. Månad efter månad. En anmälan till socialstyrelsen. Det var tänkt att vara mitt sätt att påpeka de brister i vården vi upplevt när det gäller Benjamin, laryngomalacin och sonden. Varför försvann motivationen? Känns det inte så angeläget längre... Är jag osäker på uppgiften... Är den otydlig för mig... Vågar jag inte... Eller är det möjligen så att motivationen kommer tillbaka nu när jag berättat om uppgiften? 

Vi får väl se. Men låt föralldel era forskningsanslag gå till Stinas mamma först och främst. Hon är nog mer motiverad att forska än vad jag är. Dessutom skulle resultatet av en sådan forskning troligen bidra mer till ett bättre samhälle än vad min skulle göra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar