onsdag 10 april 2013

Vad väger en bajskorv?

Vi var på öppna förskolan idag, jag och barnen. Det satt en mamma där som var lite bekymrad över att hennes barn inte ville äta. Jag lyssnade mest och sa inte så mycket. Vid fikat fick jag följdfrågor när de undrade vad det var jag hällde i nappflaskan så jag berättade att Benjamin faktiskt inte äter. Alls. Nej, inte ens glass;)

Mamman med barnet som inte åt var faktiskt gladare efteråt. Hon nästan tackade mig och sa att hon fått lite perspektiv, för hon hade ju trots allt ett barn som faktiskt åt!

Efter fikat passade jag på att väga Benjamin. Enbart för skojs skull faktiskt. Vågen visade 9990 gram. Det var ju väldigt synd att jag inte vägde före han bajsat för då hade han ju kvalat in i 10-kilos klubben, tror ni inte det???



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar