onsdag 12 oktober 2011

Kvalitet före kvantitet!

Jag sätter på datorn mitt i natten när jag ändå inte kan sova... Nyfiken på om det kommit någon respons.
23:40 (!) har det kommit svar.

Nästa steg är att öka hans nyfikenhet och motivation att äta. Ta bort nappflaskan helt och hållet dagtid! Ge honom olika slags "fingerfood" som kex, äpple, ostbågar att låta honom greja med. Målet är nu att öka kvalitet i hans motivation och inte bry sig så mycket om vilka kvantiteter han får i sig. Erbjud bara flaskan när han vill sova.

Jo, det var ungefär det vi väntade oss. Vi var förberedda. Men jag är glad att det är jag som är på jobbet idag och Bosse som är hemma. Att inte ge sitt barn mat. Alltså... Det går inte att beskriva.

Ligger vaken ett par timmar till...

2 kommentarer:

  1. Ni klarar det här! Det gör ni. Jag lovar. Imorgon tar vi bort Signes knapp. Kram.

    SvaraRadera
  2. Gah, jag skrev ju en så fin kommentar nyssens. Var tog den vägen?
    I af, känner igen det mesta och hoppas och hejar!
    Kram

    SvaraRadera