fredag 24 februari 2012

Klara Sofia Magdalena

Så var det klart! Klart hon ska heta Klara!

Klara betyder "allt som inte fördunklar; distinkt; ljus; tydlig."
Klara för hennes Klara Fina ögon som klarvaket och förundrat tog in världen från första dagen.
Klara för Clarion Post Hotel i Göteborg. (Den som vill veta mer kan läsa ett tidigare inlägg här)
Klara för att det stod Saint Clair på vinet som Bosse firade med tillsammans med mormor och morfar på kvällen när han kom hem från BB.

Och så Klara för att nu är vi klara med det här att föda barn;)


Sofia efter sin mamma som är så glad över att hon finns, att hon kom till oss! Mormor och jag skrattade gott åt henne häromdagen när hon låg på skötbordet.  För ett ögonblick var det precis som ett foto på mig i samma ålder när jag låg på skötbordet. Det var så tydligt och båda såg det. Sedan försvann den uppenbara likheten lika snabbt som den hade visat sig. Om hon får heta Sofia så kanske hon aldrig slutar att vara min lilla flicka;)

Magdalena är ett vackert bibliskt namn som betyder Maria från Magdala. Hon var en av de kvinnor som troget följde Jesus, hon var den som fann Jesu grav tom och den första som berättade om hans uppståndelse.
Klara Sofia Magdalena


Min lilla Klara Fina Gulleborg*! Må dina ögon se på världen klart och utan dunkelhet, må din väg vara distinkt och tydlig. Må du troget följa ljuset och må du vara den som vittnar om Livet!

* Kejsaren av Portugallien

1 kommentar:

  1. Och Klara - som Klara av Assissi http://klaradalskloster.se/franciskusklara.htm

    Så fina namn ni har valt!

    Och Benjamin - han kommer att bli nyfiken på att äta när Klara börjar. Var så säker! Det tror i alla fall jag!
    Kram!!

    SvaraRadera