torsdag 19 april 2012

"Bara" vanlig förkylning...

Jag pratade med Benjamins sjuksköterska idag (bra med en hot line till sjukhuset ibland;) och beskrev veckan som varit. Hon är lugn och stabil. Har varit med länge. Sett mycket. Tycker inte att kräk är nÃ¥got konstigt.  I och med att Benjamin framför allt de senaste dagarna även visat andra förkylningssymptom som diarré, snuva och feber sÃ¥ tror hon att det trots allt "bara" rör sig om en vanlig förkylning. Vissa barn reagerar tydligen pÃ¥ detta sätt. Somliga barn gÃ¥r omkring med en snorsträng under näsan och andra barn kräks. Inget konstigt med det. Kan vara bra att kolla vätskebalansen pÃ¥ vÃ¥rdcentralen om det blir lÃ¥ngvarigt.

Jag väljer att tro på henne. Det låter trots allt rimligt. Det ger också mig lite lugn. Ibland inbillar jag mig nämligen att Benjamins mage är full av mördarsniglar från yttre rymden som håller på att äta upp honom inifrån och som han förgäves försöker få ut. Så är det kanske inte. (Hur skulle de förresten kommit dit? Han har ju i vart fall inte ätit upp dem;) Det kanske bara är en vanlig förkylning ändå. Om än ovanligt många och ovanligt jobbiga.

Så... nästa gång jag frågar om varför Benjamin kräks- var snälla och påminn mig och fråga om det möjligen kan vara en förkylning på gång!
Benjamin somnar i gungan

1 kommentar:

  1. mitt i allt elände så fnissar jag ändå till av den ironiska kommentaren att han inte har ätit upp mördarsniglarna... men det gör lite ont att skratta åt det också. Kom igen nu B - sluta kräks - börja äta. Unge. Kram!

    SvaraRadera