lördag 8 februari 2014

Emil äter!

Åsa är mamma till Emil. Emil är lika gammal som Benjamin och har precis börjat äta! Åsa och jag har aldrig träffats eller pratat med varandra. Men det känns ändå nästa som jag känner henne...

Jag anar nämligen den oro, den frustration och den uppgivenhet som Åsa måste känt när Emil bara tog nappflaskan. Jag beundrar Åsas mod och beslutsamhet som gjort att Emil har börjat äta, för jag vet hur svårt det är! Jag delar den glädje som Åsa känner nu när Emil har börjat äta. Jag är också snudd på avundsjuk över att Åsa just nu får uppleva de magiska stunder när ett barn börjar äta, de ögonblicken är obeskrivliga! Och så känner jag mig så tacksam över att jag har fått vara med och inspirerat Åsa!

I gruppen knapphålet på Facebook skriver Åsa följande:

Måste ju bara berätta att nu har det hänt, det som jag trodde var omöjligt och kämpat för i 3 års tid. Nu äter vår son, Emil 3½ år gammal. Ja, han äter inga mängder och inget segt eller svårtuggat. Men han äter, tack vare er här inne med alla super tips och framför allt vår förebild Benjamin och hans mamma. Tack! Här hemma har vi en kille som älskar smörgås numera!


Grattis Åsa och lycka till!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar