lördag 1 februari 2014

En lillasyster fyller år

Benjamins lillasyster fyllde år i veckan.

Två år!

Om någon glömt bort hur det är att vara två år så finns här en liten filmsnutt där lillasyster har en liten utläggning om väsentligheter i en tvåårings liv.

Jag och storasyster hade bakat en smarrig tårta som egentligen var två tårtor; underst en gräddtårta med bär och ovanpå den en andra våning med en lite mindre prinsesstårta. Storasyster hade fått fria händer att dekorera tårtan och den uppgiften tog hon på allvar. Mycket rosa marsipan och strössel!

Alla åt av tårtan. Benjamin åt och åt och åt av tårtan. Jag undrar nästan om han inte åt mest av alla... Han återvände till fikabordet gång på gång för att ta några skedar till. Till sist åt han upp alla (!) vindruvor som låg som dekoration runt tårtan. Då flög en helt ny tanke genom mitt huvud. Jag tänkte att han genom sin nyfunna matlust kommer att få problem med övervikt i framtiden. Den tanken har jag sannerligen aldrig tänkt tidigare! Ska nog ta en sväng till Bvc snart, det vore faktiskt intressant att se om han matlust har gett några spår på vågen...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar