onsdag 18 januari 2012

Svårlöst ekvation med viss humorik!

Nämnde att Benjamin är förkyld.. I går kväll var febern hög och andningen tung. Det gav mig en kuslig påminnelse om RS-virusen förra vintern. Låg vaken halva natten och försökte klura ut hur vi skulle lösa situationen med ett barn inlagd på barnmottagningen, en 4-åring hemma och ett tredje barn på väg att se dagens ljus...

Vilket skulle vara det minst dåliga alternativet?

1. Jag är med Benjamin på barnmottagningen. och Bosse hemma med Frida.... Värsta scenariot att vattnet går mitt under ronden och ingen har tid att ta hand om Benjamin så jag hasar mig fram genom sjukhuskorridorerna med ett feberrosigt barn i famnen och ett på väg ut... Funderar på om det finns nån genväg mellan barnmottagningen och förlossningen så jag slipper passera cafeterian....

2. Bosse ligger inne med Benjamin och jag är hemma med Frida. Förlossningen går med racerfart och jag föder barn i badkaret på övervåningen. Efter att misslyckats med att få Frida, 4 år, att låsa upp ytterdörren för ambulanspersonalen stapplar jag själv nerför trappan med en oklippt navelsträng och en kladdig bebis...

Som ni säkert känner till är tankarna inte alltid så konstruktiva på nätterna;) Så här efteråt i dagens ljus verkar alla scenario rätt osannolika och mest av allt komiska. Och i samråd med vårdcentralen och barnmottagningen avvaktar vi någon dag med att besiktiga andningen. Vill tro att kulmen är nådd och Benjamin är på bättringsvägen igen!

Ps Måste erkänna att jag faktiskt försökte visa Frida hur man låser upp ytterdörren idag;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar