söndag 3 juni 2012

Prins Benjamin

Då och då undrar 4-åringen härhemma om vi inte ska hälsa på den där bebisen nån gång. Hon... som bor i ett slott. Estelle! Och varför var vi inte med när hon döptes? Det är inte helt enkelt att förklara att vi inte känner dem och liksom inte är bjudna dit. Vi kan väl ringa och säga att vi kommer! Mmm... vi ska åka och titta på deras slott någon gång. Det kan vi göra.

Så händer det att jag tänker vidare på de nyblivna föräldrarna kronprinsessan Victoria och prins Daniel där i slottet. Går de också upp 04:12 och byter bajsblöja på Estelle? Står de också på Ica och undrar vad det egentligen är för skillnad på olika blöjfabrikat? Händer det också att de bara hittar udda strumpor i Estelles strumplåda? Kan de också blir så trötta på sin lilla prinsessa att de vill slänga ut henne genom fönstret?

Sen tänker jag på lilla Estelle. Hurdant kommer hennes liv att se ut (om hon nu inte blir utslängd genom fönstret där på Haga slott alltså) Kommer hon måhända träffa en prins att gifta sig med, hon också. Kanske träffar hon också någon som är som folk är mest. Med vanligt rött blod i ådrorna menar jag alltså.

Och sen tänker jag att denne lille prins kanske är Benjamin. Prins Benjamin;) Drottning Estelle och prins Benjamin. Det skulle väl passa bra?

Men sen tänker jag att det kanske inte blir så bra ändå. Hur skulle det se ut egentligen? Prins Benjamin på nobelfesten med en nappflaska framför sig? Eller prins Benjamin som kräks mitt under invigningen av nån ny bro?

Nej, skärpning nu Benjamin. För tänk om... hur skulle det se ut?


2 kommentarer: