onsdag 22 augusti 2012

Glädjens son

I inlägget "Läsarens val" frågade jag vad ni vill att jag ska skriva om. Annica Isacson svarade så här i en kommentar på facebook "Jag röstar för tokigheterna och konversationen med Notube. Glädje först!"

Glädje först!!!


Det är inte svårt att bli glad av Benjamin. Han har faktiskt en hel liten fan-club som beundrar honom. De kommer och hälsar på lite då och då, bara för att få se honom och krama honom lite.

Det är inte heller svårt att göra Benjamin glad. Han är väldigt lättroad. Ett pip på magen räcker långt! Eller att rulla en boll mot honom. Eller sätta honom i hans bilbarnstol. Eller sätta på vattnet i badkaret. Han skrattar så att han kiknar!

Så slår det mig plötsligt!  Benjamin betyder ju faktiskt "Glädjens son". Att sprida glädje... Kan det finnas någon bättre uppgift på jorden? Hur det nu är går med maten och utvecklingen så önskar jag mer än något annat att han ska få fortsätta vara glad och fortsätta sprida glädje. Glädjens son - det är Benjamin det!

Så skickar jag med några bilder som i alla fall gör mig väldigt glad. TokBenjamin!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar