onsdag 18 juli 2012

Kiss

Nä, inte bloggar man om kiss. Inte om man inte en dag (idag) plötsligt förvånad konstaterar att man aldrig tidigare varit med om att sin snart 2-årige son kissar när man byter blöja. En liten liten stråle såg jag idag för första gången!

Äter man inte så mycket så kissar man ju inte heller så mycket. Det säger ju sig självt. Jag minns en gång när Benjamin var bebis och skulle lämna urinprov. Två timmar tror jag att jag satt tålmodigt med en mugg framför snoppen. Benjamin hann både somna och vakna innan jag äntligen fick de där dropparna...

Fördelen är ju att blöjkostnaderna hålls nere. Max tre om dagen går det åt. Vi byter blöja på morgonen och kvällen och vid nr 2. som oftast sker en gång om dagen. Vissa dagar inte alls. Och dom är inte tunga dom där blöjorna vi byter. Bara väldigt gula.

Drömmar kan se olika ut. Tänk att få byta flera blöjor varje dag! Tänk att få en stor kraftig stråle kiss i ansiktet vid blöjbyte. Vilken glädje!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar