torsdag 12 juli 2012

Bara lite feber

Hej, jag heter Benjamin och har haft lite feber idag. Uppåt 39,5. Men jag har inte kräkts ett endaste dugg och jag har ätit ungefär som vanligt. Lite lagom sjuk alltså. Det gillar min mamma. (Pappa har inte märk så mycket för han har också varit sjuk.)

Det enda som är konstigt var att febern började igår bara någon halvtimme efter det att jag hade fått i mig flera droppar glass genom den där silikonskeden som tvunget skulle in i min mun flera gånger. Efter det kräktes jag en gång och sen kom febern... Men det var ju en ren tillfällighet - det är bara min överanalyserande mamma som inte kan låta bli att koppla ihop skeden i munnen med febern i kroppen. Hon är inte lite tokig hon!

Men idag kräks jag inte. Har bara lite feber. Och är lika söt som vanligt! God natt!


2 kommentarer:

  1. Man kan ändå se att det går framåt. Och uppåt. På något vis?

    SvaraRadera
  2. Ja, nog är du söt grabben!
    Och så bra att det fick räcka med febern.
    /Mia

    SvaraRadera