tisdag 30 juli 2013

Barnen och bloggen

Nio blogginlägg på samma dag. Det kommer inte hända igen - jag lovar! Den förre påven lär ha sagt att det finns två saker som aldrig är meningslösa; att ta hand om sina barn och att blo... eh, hoppsan..och att be!

Idag har jag inte ägnat mig åt något annat än att ta hand om mina barn och att blogga. Att be istället för att blogga hade möjligen varit snäppet mer meningsfullt ur ett evighetsperspektiv.

Men att dokumentera har ändå känts meningsfullt. Ur ett annat perspektiv. För att få perspektiv. Och för att minnas. Sedan - när denna matresa är ett minne blott!

Några iakttagelser efter denna dag 3 utan näringsdryck:

  1. Benjamin äter mer men knappast mer varierat. Han har ju i princip ätit hela dagen.
  2. Han tar mycket större bitar och tuggar inte riktigt lika noggrant  som han gjorde i början.
  3. Det verkar som han äter bättre om han får vara ifred. Han äter sämre vid våra måltider.
  4. Det verkar som han äter mest vid 10-tiden och vid 16-tiden. Möjligen hänger detta ihop med nummer 2.
  5. Nummer 2 och 3 behöver definitivt undersökas noggrannare.
  6. Benjamin är till skillnad från sin Lillasyster definitivt inte redo för potträning.
  7. Det är onödigt slitsamt att fokusera på matträning och potträning samtidigt.
Frågan jag ställer mig nu är om vi behöver kak-och kexavvänja också eller om vi bara ska låta det vara som det är och kanske be någon dietist räkna näringsinnehållet på menyn.

I morgon byter vi. Då tar pappaB över ruljansen här hemma. Själv ska jag ut och segla med Storasyster och goda vänner! Häärligt! 

Just det - köket behöver saneras... Fast nu är det försent! Det får nog vänta tills imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar