tisdag 30 juli 2013

Eftermatenmål

14.04. Benjamin kom tassande till soffan och väckte mig. Han hade ett halvt kex i handen som han hittat någonstans. Han kröp upp till mig och åt upp det. Sedan ville han ha mer så vi gick tillbaka till köket. Klara sov fortfarande.

Nu sitter han och äter. Nya saker och gamla rester. Det är alldeles tyst. Fridfullt. Jag direktrapporterar från köksbordet. Benjamin knaprar på en salt pinne, en pommes stripes, en mandelbiskvi, ett bananchips, en minimashmallow minsann - och en till!

Nu tittar han ner. Hoppsan. Han kissar! Jag reser mig för att torka men han säger bestämt nej! Han får sitta kvar i kisset och äta klart. Nu dricker han mjölk. Lyfter glaset över huvudet och häller lite på sin rygg... 

Benjamin verkar ha ätit färdigt för den här gången.

Jag tänker att jag borde nog städa men... så vaknar Klara med bajs i blöjan. Hon behöver inget eftermatenmål. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar