söndag 18 augusti 2013

Kalasmat!

Hur gick det då? Smakade Benjamin någon bulle vid födelsedagsfikat?

Nej, någon bulle gick inte ner. Men det gjorde inget för under den gångna födelsedagshelgen har Benjamin istället festat loss på många av morfars knapriga bondkakor, några bitar av farmors goda tigerkaka, flera bitar kladdkaka, några tuggor av den kladdiga rabarber- och jordgubbskakan, en hel chokladboll och massor av små kex!

Det går verkligen framåt med ätandet nu!

Benjamin är inte lika försiktig längre, han stoppade till exempel hela chokladbollen i munnen på en och samma gång. Sedan gick han där och tuggade och tuggade en låååång stund. Han äter inte lika långsamt heller, nyss åt han till exempel två små bitar kladdkaka i ett svep. 

På kvällen igår hände dessutom något som jag inte kan komma ihåg att det hänt tidigare. Benjamin ville verkligen inte sova - han ville fortsätta kalaset! Undra på det! Han har verkligen haft roligt.  Han har varit tillsammans med de andra barnen, han har lekt, stojat, busat, pratat, dansat, skrattat, sjungit och varit hur social som helst. 

Det verkar som det går framåt med hela utvecklingen nu!

Ja, jag är mycket nöjd med min födelsedagshelg, hur skulle jag kunna vara annat? Tacksam för vänner, familj och för min fine lille Benjamin som bit för bit erövrar världen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar