torsdag 22 augusti 2013

Två nya medlemmar i 10-kilos klubben!

Idag var det 18-månaders kontroll för Lillasyster. Vågen visade exakt 10 000 gram. Vi passade på att slänga upp Benjamin på vågen också och jag kunde inte låta bli att le när jag såg att vågen stannade på... 10 004 gram!

Härligt, tycker jag, att Benjamin inte lät Lillasyster passera honom på målsnöret till 10-kilosklubben! Måste bero på den hela kärleksmumsen han åt vid fikat idag (vilket för övrigt var ungefär det enda han åt idag (men han har ju lyckligtvis druckit desto mer))

Det är förresten 15 månader sedan Benjamin vägde prick 9 kilo. Ett kilo på 15 månader... Med denna takten kommer han att väga 87,6 kilo när han är 100 år om jag inte räknar helt fel (vilket det är fullt möjligt att jag gör!) Och 87,6 är väl en helt godkänd vikt för en 100-åring?

Föresten skulle jag tro att de där 4 grammen som Benjamin väger mer än Lillasyster består av mollusker. Många, stora och fula mollusker.  men de håller på att ge sig - det är nog inte fler än 100 stycken kvar nu...


2 kommentarer:

  1. Grattis Benis! Vet inte om du har räknat rätt på 100-årsvikten, men vet i alla fall att ett kilo är 1000 gram. Vi kan räkna ut resten en annan dag, t ex vad blir 1000 X 10. /Lovisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, min käre make påminde mig just om samma sak...

      För den som undrar jag kan meddela att jag i inlägget ovan skrivit 1000 respektive 1004 gram. Ett kilo alltså. Det skulle varit på tok för lite för både Benjamin och hans syster, det kan vi nog vara överens om.

      Radera