fredag 16 augusti 2013

Korv!

Idag har Benjamin ätit korv! Han tuggade och svalde säkert 3 cm wienerkorv. Det är rekord. Hans i särklass största måltid i sitt liv (dryck, kex och kakor undantaget).

Jag skar pyttebitar av korven (utan skinn) och placerade ytterst på teskeden, en i taget. Teskeden la jag sedan på Benjamins tallrik. Sedan tog han skeden och förde den mot sin mun och lyckades (oftast) med konststycket att få in korven i munnen.

"Mer!"

Mer fick han och mer åt han. Med händerna, med skeden och någon gång med munnen direkt mot tallriken, som en hund. Men han accepterar aldrig att bli matad!

Någon gång skar jag för stora bitar (över 0,5 cm i diameter) och då spottade han ut efter ett tag. Men jag  skar så gärna - glömde nästan bort att äta själv så ivrig jag blev.

Tre centimeter wienerkorv! Nu är Benjamin verkligen på gång!

4 kommentarer:

  1. Korv, ja då är han verkligen på gång. Härligt!/Marianne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han kanske kan få jobb på en korvfabrik så småningom, vem vet;)

      Radera