tisdag 3 september 2013

3 år!

Jag:           Hur gammal är du Klara?
Lillasyster:  Ett!
Jag:           Ja Klara, du är ett år!  Hur gammal är du Benjamin?
Benjamin:   Ett!
Jag:           Nej, Klara är ett år. Du är tre år! Hur gammal är du Benjamin?
Benjamin:   Teå!
Jag:           JA Benjamin, du är tre år!

Jag:           Hur gammal är du Klara?
Lillasyster:  Ett!
Jag:           Ja Klara, du är ett år!  Hur gammal är du Benjamin?
Benjamin:   Ett!

Om och om igen...

Det där med ålder är ju väldigt abstrakt och svårt att förstå. Det får vi faktiskt ge Benjamin helt rätt i...

Idag fyller i alla fall vår lille hjälte tre år! Oavsett vad han själv säger!

Benjamin har fått 3 böcker och 6 bilar i present. Efter han hade fått bilarna var det stört omöjligt att få honom att göra något annat än att köra dem. Det gick till exempel alls inte att få honom att vilja ens sitta med vid kalasbordet. Tårtan och bullarna lade han knappt märke till. Men ett par kakor slank i alla fall ner när han fick äta det tillsammans med bilarna!


Grattis på födelsedagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar