torsdag 3 januari 2013

Två små sjuka....

I mellandagarna blev först Benjamin och sedan lillasyster sjuka. Febriga och hostiga. Trötta och eländiga. Ledsna och ynkliga. 
När jag tänker tillbaka på den gångna hösten så kan jag bara minnas att Benjamin varit sjuk en enda gång innan. Det är stor skillnad det om man jämför med förra vintern då det kändes som Benjamin var sjuk var och varannan vecka. Eller vintern 2011 då Benjamin var inlagd med RS-virus två gånger.
Idag har de i alla fall piggnat till båda två. Benjamin har varit på förskolan igen och lillasyster tyckte väl att hon hade vilat färdigt efter några dagar med feber och ville absolut inte sova på eftermiddagen. Storasyster är på semester hos mormor och morfar ett par dagar. Själv funderar jag på vart det gamla året tog vägen. På nyårsafton gick jag och la mig klockan 22. Det var nog det klokaste, men inte det roligaste,  jag kunde göra.

1 kommentar: