fredag 9 december 2011

4 siffror!

En sjua. En nia. En etta och en nolla.

7910 gram

Dagens viktnotering och veckans viktnedgång är helt rimlig med tanke på senaste tidens magsjuka och förkylning. Idag har Benjamin ätit bra igen. Slutsumman kommer att landa på över 6 dl.

Men siffran åtta (8) var liksom en magiska gräns. 8 kilo! Yes! Och nu ligger han under denna magiska gräns igen. Fast....det är klart, ser man det från den positiva sidan så får vi ju vara med om att passera denna magiska gräns en gång till. Tänkte inte på det...Det blir ju kul!

För övrigt kan jag tillägga den totalt oviktiga och irrelevanta upplysningen att 8 kilo är medelvikten för en 6-månaders bebis!

2 kommentarer:

  1. Hej Sofia och Bosse! Så härligt att läsa om Benjamins viktuppgång och framsteg med maten. Gottgottgottt. Hoppas att ni nu är friska från magsjuka allihop!?
    Kramar och Kraft
    Lina

    SvaraRadera
  2. Hej igen,
    Har läst ikapp mig lite, dagarna har gått så fort. Magsjuka i hela familjen? Hoppas alla baciller är borta!! Jag blev inte sjuk.
    tålamods-maraton! Vilket ord. Jag vill ändå le medan jag läser dina inlägg, Sofia. När barnen blivit större kan du ge ut en bok. Jag tycker mig ana att du får krafter ovanifrån! Att kunna se hoppfullt hjälper. Förtvivlan och missmod, håll er fjärran!
    Men nog går han upp igen till nästa fredag... Kram, Eva

    SvaraRadera