tisdag 22 november 2011

Gamla saker och nya bilder.

Ikväll, efter att Benjamin somnade gett efter ännu en dag med 900 kalorier, har jag gått på upptäcksfärd i huset. Samlat ihop saker som jag inte vill använda mer. Som jag inte ska använda mer! En del kan jag kasta, en del ska jag stuva in långt in i nåt förråd tills det blir dammigt och bortglömt. En del ska jag så småningom ge bort...

Jag hittade följande:


Resultatet av kvällens upptäcksfärd i skåp och lådor, skrymslen och vrår.

  • En amningspump. Förhatliga amningspump. Som jag verkligen avskydde den där förskräckliga amningspumpen. Jag blev aldrig kompis med den!
  • Flera olika sorters nappflaskor. Dyrast var "Calma" från Medela. Jag var så förväntansfull när jag packade upp den: "Calma gör hela skillnaden!". Visst! Mest uppmärksamhet fick två-stegs-raketen, flasknappen med flera olika finesser - som faktiskt funkade hyfsat bra tills han började tugga sönder den.
  • Sprutor, sprutor, sprutor.... Först små, sedan lite större, sedan jättestora!
  • Tejp i det oändliga. De sista månaderna med sondmatning hade vi alltid tejp med oss. I varje väska, varje ficka. En utflykt utan extra tejp kunde, på ett ögonblick, förvandlas till en utdragen sond och en plåga för både oss och Benjamin när vi skulle sätta i den igen. Värst var när andra änden (den som skulle ner i magsäcken) kom ut genom munnen...
  • Lackmuspapper. För att kontrollera att sonden låg i magsäcken och inte i lungorna.
  •  
  • Sist men inte minst: Sonden. Eller slangen som vi kallar den. Två stycken hittade jag, hängande vid skötbordet, med tejpen kvar och allt. Den sista har hängt där sedan 5 september, den andra ännu längre. Äckligt eller hur? Nu ska de glada ankorna slippa det sällskapet!


När jag stuvat undan all denna utrustning, både fysiskt och mentalt ska jag istället försöka att hitta en annan bild i mitt inre. En vacker bild där vår älskade Benjamin äter och gläds över maten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar